Freitag, 11. März 2011

And it's not what u've lost, but what u've found..

Vastan küll küsimustele, vastan, mida paremat olekski mul keset ööd teha.?! Eelmine kord ei suutnud aga piisavalt kontsentreeruda. Niisiis.
1. Šveitsi hinnatase võrreldes Eestiga - no esiteks, maitea kas hinnatase Eestis on vahepeal muutunud euro tulekuga..? Üldiselt ütleks, et üks asi , mis totaalselt närvi ajab, on rongiga sõitmine ja rongipiletite hinnad. Oehh pole midagi rahakotile valusamat kui see.. Tundub, et toit on ka siin kallim kui Eestis, ah ja kino on umbes kolm korda kallim:SS. Muidu teised asjad on sarnase hinnaga, riided ja nii.
2. Perede elujärg :D - ma arvan, et see on tõesti nii, et kui siin juba pere vahetusõpilase võtab, siis saab see pere ka tema ülalpidamisega hakkama.
3. Klubid - well, siin Freiburgis tegelikult selliseid megaklubisid polegi. Rohkem nagu baarilaadsed asjad või nii..Ning vanusepiirang oleneb kellaajast ja üritustest vms. Mitmed kohad on siiski 18+.
4. Millised on mu sõbrad/klassikaaslased - megamegamega toredad inimesed, wirklich. Ma arvan, et see on ju igalpool nii tegelikult, et sõpruskonnas on nii rahulikemaid inimesi, kui ka neid, kellega saab alati midagi lõbusat ette võtta. Aga jaa, niimoodi nädalavahetusel võib ikka päris paljusi inimesi koolist kohata.
5. Kuskohas ma täpselt elan - mina elan šveitsi lääneosas. Linn, kus ma koolis käin on Freiburg/Fribourg. Mitte just suur linn, aga käib küll. Mis on veidi eriline minu saksakeele õppimise olukorrast vaadates , on see, et 2/3 selle linna elanikest räägib prantuskeelt ja 1/3 saksa keelt. Teise sõnaga - poodides, kohvikutes, restoranides jne on teenindus enamasti prantsuse keeles. Mina muidugi räägin prantsuse keelt umbes 5 sõna piires, ehk siis ja , tuleb lihtsalt kuidagi improviseerida. Muidu elan sealt 5 minuti rongisõidu + 15 min rattasõidu kaugusel ja mu maja kõrval on lehmad. vot tak. Tegelikult on ükskõik, kus elada. Igalpool on plusse ja miinuseid. Kui valida saaks, ma võtaks iga hetk Luzerni. Kuidagi on nii südamelähedane ja meeldib see jõgi keset linna. Siis istuks seal kaldal ja sööks šokolaadi. :)
Jajah, toredad küsimused olid:)

Täna oli nii kevadpäev. Päike paistis, +16 kraadi, sõitsin rattaga ja isegi sall polnud kaelas, kuigi tegelikult oleks pidanud. Oli veel hostema sünnipäev, õhtul kokkasime ja ma tegin kama!!! Maitsestamata jogurtiga, aga maitse oli täitsa okei või nii:)

Pühapäeval käisin Evelyl Zürichis külas. Ta täiesti päästis mu päeva..Vahel ei aita miski muu paremini kui eesti keeles halamine. Aitähh Evely :)

Esmaspäeval käisin hostvanematega suusatamas. See oli täitsa hea, päikseline ja mõnus oli. Õhtul käisin jälle Murtenis Fasnachtil. funfunfun. Fasnacht on pmts siis üks Šveitsile omapärane karnevalilaadne üritus. See ei ole küll üle Šveitsi levinud, kuid siiski paljudes linnades ning igalpool eri aegadel. Hästi palju inimesi koguneb tänavatele ja paljud on kostümeeritud ning on veel orkestrid jne.

Teisipäeval käis Fäbi meie juures fondüüd söömas. See kulges päris kenasti. Samuti olen otsustanud paremaks inimeseks hakata või midagi sellist.
Filmis "Burlesque" oli umbes selline ütlus : 'On inimesed, kellele sa meeldid oma isiksuse pärast. On teised inimesed, kes ainult tahavad sult midagi saada. ' Sellest olen siin olles nii mitmeid kordi aru saanud.

Oeh niisiis on üldiselt veel väga palju emotsioone, mis on vahel nii tasakaalutud ja ebastabiilsed. Aga hetkel on öö ja ma ei suuda enam õigeid lauseid sõnastada. Järgmise korrani:)

peace & love

1 Kommentar:

  1. Fasnacht on tegelikult kusjuures kogu katolikule maailmale omane üritus, millega tähistatakse minu meelest paastuaja algust. Pmst sama teema on šveitsis,mis meile on tuttavam Lõuna-Ameerika kuulsate karnevalide näol. Mõtlesin lihtsalt, et äkki huvitab:)

    AntwortenLöschen