Donnerstag, 19. August 2010

Kuidas seletada saksa keeles kama? polegi võimalik.

Bern oli kena, vägagi. Nägin siiski vaid väikest osa sellest ehk siis kingapoode. Aga mul on aega sellega tutvuda. Mul on kõige jaoks aega.
Olin koos Jano ja tema kahe sõbraga. Omapärane vaatepilt on see, kuidas mehed šoppavad:D

Õhtul käisin jälle Priskaga kultuuritamas. Freiburgis folkloorifestivalil. See oli peaaegu et huvitav.

Täna veetsin aega koos Pascale'i ja Sabrinega. Kõigepealt sõitsime ratastega Freiburgi. Seal sõime imehead jäätist, jalutasime ja šoppasime. Liiga palju ei ole ju võimalik šopata, või on..
Aga ma sain armsa sügisjaki ja olen rahul.
Vahepeal koju ja õhtusöök koos Janoga. Kuidagi naljakas on temaga, teistmoodi, kui ette kujutasin. Siiski tore ja hooliv ja värki.
Õhtul jälle koos P ja S'iga linna. Rong hilines koguni 12 min, kõik šveitslased meganärvis. Nii irooniline, sest ma täiega kiirustasin ja kartsin, et jään rongist maha. Tavaline mina. Keset nädalat midagi eriti ei toimu. Isegi festival oli igav. Seega niisama kohvitasime ja neiud üritasid välja mõelda, mida huvitavat mulle siin Freiburgis näidata. Jalutasime veidi ja tegime plaane. Ma olen ülimalt rõõmus, et ma nendega kohtusin. Nad on mind nii omaks võtnud juba. Üldse on Lorinil lahedad sõbrad. Düdingeni rongijaamas katsetasime fotomasinat. Vahva! Pascale saatis mind isegi rattaga peaaegu koju, sest pimedas oli ikka väga jube. Üksi ma oleks lolliks läinud. Seletasin talle veel tee peal eesti keele omapärasusi kah. Ja rongis hääldasin neile vene keelt, kõik on nii imestunud siin, et ma vene keelt oskan.

Hehh, aknaid ei saa siin üldse kaua lahti hoida. Kohe tulevad mingid jubedused sisse, nt põrnikad. See on see maaelu.

Velofahren macht fit und Regen macht schön! Kõik hea.

2 Kommentare:

  1. Tšau, Britt!

    Esiteks, ma kujutan ette, kui keeruline sul võib olla hetkel saksa keelega. Üks asi on Toomraga tunnis Deutsche Welle juttude tõlkimine, teine on päriselus saksa keeles rääkimine. Sõbralik soovitus on: ära karda rääkida! Mina seda enda tuttavate sakslaste poolt antud soovitust väga järgida ei suutnud, sest ma ei taha eksida. Mina rääkisin pigem aeglaselt ja grammatiliselt õigesti, sest ma teadsin, et nad saavad igast mu veast aru ju. Veidi aitab eessõnade valimisel sind inglise keel, aga seegi võib petlik olla. Ei taha sind üldse hirmutadagi, aga tea, et kui sa oled juba rääkinud saksa keelt pikka aega ja siis järsku tunned, et sa räägid ja räägid, ega saa enam mingist hetkest paremaks, siis sul on väike sein ees. Lihtsalt sinu arenemine on aeglustunud, sest lihtsaid asju enam pole ja võtab aega, et paremaks muutuda. Ära kindalsti muretse, et sa räägid veits teistmoodi kui nemad. Aja jooksul jäävad sulle nende aksent ja väljendid külge (juba oled omandanud velofahren :D, hochdeutsch-i väljend on Rad fahren?. Lahe oli lugeda ka sinu tekstist kellegi kirjeldamiseks kasutatud väljendit komisch. See jäi mulle väga külge, aga eesti keeles ma otse tõlkida seda ei oskagi :D.

    Räägi kiiresti ja ära karda, muud ma ei oskagi öelda :D. Kui arvad, et äkki ma oskan midagi tarka mõne asja kohta öelda, siis ära karda kindalsti küsida mult, kui vähegi soov tekib :D. Mäletan, et mul oli niiiii palju küsimusi, et miks nad nii ja naa moodi teevad :D. Muide, soovitan kõnekaart osta, sest kui Eestisse helistad, siis võib pärast lepingul olla halb üllatus. Mul oli paar korda, et kõnekaardil sai ootamatult kiiresti raha otsa. Kõnekaardil ei saa aga see üllatus väga suur olla ja saad järgmine päev putkast kõneaega juurde osta.

    Viel Spaß! (kuigi šveitslased vist kirjutaksid Spass :D )

    AntwortenLöschen
  2. Tšauu Jüri!

    Sa tõesti tõid naeratuse mu näole.:D keelega on iep keeruline. Muidugi ma ütlesin endale kevadel, et terve suve kordan saksa keelt. Aimad vist, et ma ei teinud seda. Ja lisaks unustasin oma sõnastiku ka Eestisse:D Siis alguses oli väike paanika, aga saan kuidagimoodi hakkama. Paari sõna tean juba dialektis kaa:)
    Tänan sind siiralt su soovituste eest! Siin on jah ikka kummalisi asju. Täna just panin tähele, et nad ütlevad omlett selle kohta, mida me nimetame soolaseks pannkoogiks:D:D

    Päikest sullegi!

    AntwortenLöschen